Результати внутрішнього моніторингового дослідження «Забезпечення в школі безпечного освітнього середовища, запобігання та протидія проявам насильства)»
Згідно з річним планом роботи Жовтанецької гімназії та з метою висвітлення особливостей явища булінгу (цькування) в закладі освіти, його форм, можливих проявів та наслідків; навчити освітян розпізнавати ситуації булінгу (цькування) та вчасно і правильно реагувати на його прояви в освітньому середовищі; опанувати базові практичні знання для роботи з ситуацією булінгу (цькування) в закладі освіти та створити систему запобігання випадкам протягом травня 2023 року проведено шкільне моніторингове дослідження «Булінг та його прояви». Для досягнення мети були поставлені питання, які передбачали аналіз досліджуваної проблеми, розробку інструментарію, проведення моніторингового дослідження, обробку й узагальнення отриманих результатів, надання рекомендацій щодо запровадження змін в освітньому процесі.
Під час моніторингу було зосереджено увагу на дотриманні прав дітей на захист від насильства під час навчального процесу. Перевірено роботу щодо створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти.
Моніторингом встановлено, що адміністрацією закладу освіти проведено роботу відповідно до визначених вимог законодавства, зокрема Порядку реагування на випадки булінгу/цькування. Складено план заходів з метою запобігання та протидії булінгу, розроблено Положення про запобігання та порядок розгляду фактів булінгу, проводиться превентивна робота.
Протягом 2022-2023 навчального року класними керівниками проведено бесіди, заняття, анкетування, виготовлення пам’яток, інфографіки, листівок, плакатів «Безпека в Інтернеті», «Безпечна школа», «Маркери булінгу», «Як допомогти дітям впоратися з булінгом», «Ми усі рівні!» та ін. щодо запобігання булінгу -
-
у жовтні 2022р.:
4 клас |
Виховна година "Булінг. Мій світ без насилля" |
5 клас |
Виховна бесіда на тему «Булінг. Причини, наслідки, застереження» |
7 клас |
Інтерактивне заняття «Не допускай насилля над ближнім» |
8 клас |
Будуємо майбутнє разом: програма профілактики конфліктів та правопорушень серед учнів |
9 клас |
Проєкт "16 днів без насильства " |
6 клас |
Виховна година "Мій світ - без насильства" |
-
У листопаді міжнародна акція «16 днів проти насилля»
7клас |
Презентація до виховної години "Світ без насилля" |
8 клас |
Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок |
9 клас |
Анкета для учнів (для виявлення проявів насильства) |
6 клас |
Презентація "Ми проти насилля" |
-
У лютому :
5 клас |
мозковий штурм"Чому так відбувається?" |
6 клас |
ГКК "Його величність конфлікт" |
7 клас |
Уроки відвертого спілкування на протидію булінгу |
8 клас |
Конфлікт і булінг: де проходить межа? |
9 клас |
Булінг ( тести) |
У травні проведено загальношкільне опитування – батьки, вчителі, учні 3-4-х класів, учні 5-9-х класів. Результати моніторингового дослідження дадуть змогу спланувати комплекс заходів, які сприятимуть підвищенню ефективності формування соціальної культури в дітей, розуміння ними можливих шляхів захисту від булінгу.
Опитування здійснювалося на основі сервісу Диск Google за допомогою інструменту форми Google. Респондентам пропонувалося заповнити анонімну анкету за посиланням. Загалом участь в опитуванні взяло 138 респондентів, з них: 14 педагогів, 66 школярів та батьків у кількості 58 особи.
Висновки та рекомендації
Моніторинг виявив що 85% респондентів вважають проблему булінгу актуальною. Слід замітити що 89% відповіли що найчастіше стикаються з булінгом у школі. На думку 80% опитаних булінг у школі можуть припинити вчителі та адміністрація школи. 32% дітей зізналися, що були жертвами булінгу. У зв’язку з вищезазначеними результатами моніторингу рекомендовано:
-
Сприяти створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти.
-
Забезпечити проведення моніторингу (за потреби, але не рідше одного разу на семестр) ефективності виконання плану заходів протидії булінгу та внесення (за потреби) до нього змін. Стан виконання аналізувати на нарадах, педагогічних радах тощо.
-
Систематично сприяти організації роботи по співпраці з органами національної поліції, ювенальною превенцією, управлінням сім’ї, молодіжної політики та захисту дітей та іншими суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії булінгу відповідно до чинного законодавства.
-
Тримати на контролі питання щодо реєстрації звернень учасників освітнього процесу щодо булінгу (цькування).
-
Продовжити практику проведення зі здобувачами освіти та їх батьками превентивної роботи із запобігання та протидії булінгу.
-
Організувати проведення семінарів-практикумів, тренінгів для всіх учасників освітнього процесу з питань забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці в закладі освіти.
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ
Анкета для учнів "Булінг та його прояви "
Анкета для учнів початкової школи."Скажемо булінгу - Ні"
Анкетування для вчителів "Протидія булінгу"
12 червня Марія ЛОЗИНСЬКА