A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Жовтанецька гімназія Жовтанецької сільської ради
Львівського району Львівської області

Результати внутрішнього моніторингового дослідження «Забезпечення в школі безпечного освітнього середовища, запобігання та протидія проявам насильства)»

Дата: 15.06.2023 14:50
Кількість переглядів: 9

 

Згідно з річним планом роботи Жовтанецької гімназії та з метою висвітлення особливостей явища булінгу (цькування) в закладі освіти, його форм, можливих проявів та наслідків; навчити освітян розпізнавати ситуації булінгу (цькування) та вчасно і правильно реагувати на його прояви в освітньому середовищі; опанувати базові практичні знання для роботи з ситуацією булінгу (цькування) в закладі освіти та створити систему запобігання випадкам протягом травня 2023 року проведено шкільне моніторингове дослідження «Булінг та його прояви». Для досягнення мети були поставлені питання, які передбачали аналіз досліджуваної проблеми, розробку інструментарію, проведення моніторингового дослідження, обробку й узагальнення отриманих результатів, надання рекомендацій щодо запровадження змін в освітньому процесі.

Під час моніторингу було зосереджено увагу на дотриманні прав дітей на захист від насильства під час навчального процесу. Перевірено роботу щодо створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти.

Моніторингом встановлено, що адміністрацією закладу освіти проведено роботу відповідно до визначених вимог законодавства, зокрема Порядку реагування на випадки булінгу/цькування. Складено план заходів з метою запобігання та протидії булінгу, розроблено Положення про запобігання та порядок розгляду фактів булінгу, проводиться превентивна робота. 

Протягом 2022-2023 навчального року класними керівниками проведено бесіди, заняття, анкетування, виготовлення пам’яток, інфографіки, листівок, плакатів «Безпека в Інтернеті», «Безпечна школа», «Маркери булінгу», «Як допомогти дітям впоратися з булінгом», «Ми усі рівні!» та ін. щодо запобігання булінгу  - 

  1. у жовтні 2022р.:

4 клас

Виховна година "Булінг. Мій світ без насилля"

5 клас

Виховна бесіда на тему «Булінг. Причини, наслідки,  застереження»

7 клас
 

Інтерактивне заняття «Не допускай насилля над ближнім»

8 клас 

Будуємо майбутнє разом: програма профілактики  конфліктів та правопорушень серед учнів

9 клас 

Проєкт "16 днів без насильства "

6 клас

Виховна година "Мій світ - без насильства"

 

  1. У листопаді міжнародна акція «16 днів проти насилля»

 

7клас 

Презентація до виховної години "Світ без насилля"

8 клас
 

Міжнародний день боротьби з  насильством щодо жінок

9 клас

Анкета для учнів (для виявлення  проявів насильства)

6 клас 

Презентація "Ми проти насилля"

 

  1. У лютому : 

5 клас 

мозковий штурм"Чому так відбувається?"

6 клас 

ГКК "Його величність конфлікт"

7 клас
 

Уроки відвертого спілкування на протидію булінгу
«Змінюй в собі негативне ставлення до інших»

8 клас

Конфлікт і булінг: де проходить межа?

9 клас 

Булінг ( тести)

 

У травні проведено загальношкільне опитування – батьки, вчителі, учні 3-4-х класів, учні 5-9-х класів. Результати моніторингового дослідження дадуть змогу спланувати комплекс заходів, які сприятимуть підвищенню ефективності формування соціальної культури в дітей, розуміння ними можливих шляхів захисту від булінгу.

 Опитування здійснювалося на основі сервісу Диск Google за допомогою інструменту форми Google. Респондентам пропонувалося заповнити анонімну анкету за посиланням. Загалом участь в опитуванні взяло 138 респондентів, з них: 14 педагогів, 66  школярів та батьків у кількості 58  особи.

 

Висновки та рекомендації

Моніторинг виявив що 85% респондентів вважають проблему булінгу актуальною. Слід замітити що 89% відповіли що найчастіше стикаються з булінгом у школі. На думку 80% опитаних булінг у школі можуть припинити вчителі та адміністрація школи. 32% дітей зізналися, що були жертвами булінгу. У зв’язку з вищезазначеними результатами моніторингу рекомендовано:

  • Сприяти створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти.

  • Забезпечити проведення моніторингу (за потреби, але не рідше одного разу на семестр) ефективності виконання плану заходів протидії булінгу та внесення (за потреби) до нього змін. Стан виконання аналізувати на нарадах, педагогічних радах тощо.

  • Систематично сприяти організації роботи по співпраці з органами національної поліції, ювенальною превенцією, управлінням сім’ї, молодіжної політики та захисту дітей та іншими суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії булінгу відповідно до чинного законодавства.

  • Тримати на контролі питання щодо реєстрації звернень учасників освітнього процесу щодо булінгу (цькування).

  • Продовжити практику проведення зі здобувачами освіти та їх батьками превентивної роботи із запобігання та протидії булінгу.

  • Організувати проведення семінарів-практикумів, тренінгів для всіх учасників освітнього процесу з питань забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці в закладі освіти.



 

АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ

 Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Чи знаєте ви, що таке булінг? (оберіть одну правильну відповідь). Кількість відповідей: 58 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Чи вважаєте ви актуальною проблему булінгу серед дітей?. Кількість відповідей: 58 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Хто на вашу думку найчастіше може бути булером (ініціатором булінгу)  у школі ?. Кількість відповідей: 58 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Де, на ваш погляд, діти найчастіше стикаються із проявами булінгу?. Кількість відповідей: 58 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: До кого, на вашу думку, ваша дитина може звернутися по допомогу, щоб захиститися від булінгу?. Кількість відповідей: 58 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Хто, на вашу думку, може припинити булінг у школі?. Кількість відповідей: 58 відповідей.

 

Анкета для учнів "Булінг та його прояви " 

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Чи знаєш ти, що таке насильство? (оберіть одну правильну відповідь). Кількість відповідей: 50 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Що таке булінг?. Кількість відповідей: 50 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Чи був (-ла) ти  жертвою булінгу?. Кількість відповідей: 50 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: До кого ти звертався (-лась) за допомогою при проявах булінгу?. Кількість відповідей: 50 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Чи був (-ла) ти свідком булінгу?. Кількість відповідей: 50 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: З яким типом булінгу ти стикався ( -лася)? (можливий множинний вибір). Кількість відповідей: 50 відповідей.

 

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: На твою думку, де найчастіше підлітки стикаються із проявами булінгу?. Кількість відповідей: 50 відповідей.

 

Анкета для учнів початкової школи."Скажемо булінгу - Ні" 

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Ч знаєш ти, що таке насильство? (виберіть одну відповідь). Кількість відповідей: 16 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Таке негативне явище, як булінг, можна проігнорувати?. Кількість відповідей: 16 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Ти можеш підтримати жертву цькувань?. Кількість відповідей: 16 відповідей.

 

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Чи є насилля з боку школярів у твоєму класі?. Кількість відповідей: 16 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Ти знаєш до кого звернутися у випадку булінгу?. Кількість відповідей: 16 відповідей.

 

Анкетування  для вчителів "Протидія булінгу"

 

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Ваше ставлення до насильства /булінгу (ОБЕРІТЬ ОДНУ ВІДПОВІДЬ). Кількість відповідей: 14 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Якщо б вам стало відомо про факт насильства серед учнів/ учениць, яким б були ваші дії (можна обрати кілька відповідей). Кількість відповідей: 14 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Які прояви булінгу на Вашу думку найбільш розповсюджені у нашому закладі   (можна обрати кілька відповідей). Кількість відповідей: 14 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: На вашу думку, хто найчастіше виступає булером ? (можна обрати кілька відповідей). Кількість відповідей: 14 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: На вашу думку, хто найчастіше потерпає від булінгу?  (можна обрати кілька відповідей). Кількість відповідей: 14 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: На вашу думку, до кого звертаються учні, коли стають свідками або потерпають від насильства та булінгу  (можна обрати кілька відповідей). Кількість відповідей: 14 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Чи відомі вам випадки булінгу?. Кількість відповідей: 14 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Чи були прояви булінгу до вас?. Кількість відповідей: 14 відповідей.

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Якщо так,  то хто був булером?. Кількість відповідей: 2 відповіді.


 

12 червня                                                                Марія ЛОЗИНСЬКА


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора